Fler gäster vid vårt fågelbord




Nötvecka



En nötvecka till.



Taljoxe



Blåmes



Stjärtmes



Stjärtmes lärde jag mig i dag, så den får vara med på flera bilder...



... före den här vintern har jag aldrig sett den här fågeln ...



... den har säkert varit här förut, det är bara jag som inte har varit tillräckligt uppmärksam, men nu har jag hittat den och det är jag glad för, för visst är den otroligt gullig.



Det här tror jag är en Talltita, rätta mig om jag har fel ...



... och det här är en Gulsparv, en hane, tror jag, och här nedan är det en Gulsparv till, som jag tror är honan ...



... för hon är inte lika skarpt gul som min förmodade Gulsparvshane ovan.



Här ser de inte ut att vara riktigt sams :)



Den här Tofsmesen är inte heller skarp, men han kunde ju inte sitta still!!!



Här har vi den svarta Koltrasten, han som sjunger så vackert om våren.



Större Hackspätt.



Spillkråka. Inte lätt att fota dem, men rolig ser han ut.



De är inte vid fågelbordet men näst intill ...

Och sist men inte minst få får vi dagligen besök av den här herren eller är det kanske en dam ...



...  otroligt söt den med ♥


Kommentarer
Postat av: Monica Kardeskog

Stjärtmes, otroligt söt liten fågel, den har jag aldrig sett förut... man ska ju lära sig något nytt varje dag (har jag hört). Tack Susann, nu har jag lärt mig en ny fågel / kramar Monica

2011-02-21 @ 13:48:26
Postat av: Susann

Ja visst är den söt, och som sagt, jag har inte heller sett den förut :) Undrar hur pass vanlig den är ...hm...



Må så gott

Kram Susann

2011-02-21 @ 17:06:10
Postat av: pappa

Jättefina foton! Men var är domherren?

2011-02-23 @ 18:59:23
Postat av: Susann

Vet du pappa, det undrar jag med. Kanske jag ska ha mer blandat foder för att den ska komma. Har solrosfrön, nötter o talgbollar nu. Det var flera vintrar sen jag såg den sist.

Kram Susann

2011-02-23 @ 20:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0