Vårlunken

I dag har jag o Pia gått med våra hundar på Vårlunken som jobbet arrangerar varje år. 
Vårlunken är en 2,5 km lång runda, som man kan lunka, gå eller springa. Vi lunkade, tog det lugnt och njöt av våren tillsammans med hundarna. Jätteskönt i solens sken.
Och det fina"Japanska körsbärsträdet", tror att det är ett sånt iallafall, håller på att slå ut. Det står precis utanför entrén till jobbet och blir så otroligt vackert varje vår. Tog ett kort på några knoppar innan vi gick Vårlunken, finns infogat här nedan, ska ta ett till kort senare, när hela trädet står i blom så får ni se hur vackert det är.
Tror jag får vara redo med kameran varje dag, för blommorna blommar ut snabbt, och blåser det så går det ännu snabbare, när blombladen dansar iväg med vinden.

Annars har jag legat på verandan och solat lite i dag, det var jätteskönt i solen, men när den gick i moln var det kallt, brrrrrr.

Vill också passa på att säga grattis till min fina svärmor som fyller år i dag. Hipp, hipp hurra!
Och krya på dig Niclas.

Ja, i dag har jag lunkat, men i går joggade jag och Arja drygt 5 km. Och så var jag ute i söndags också, fast då gick jag med stavar, och fick en ordentlig träningsvärk efteråt. Så hittills har jag hållit löftet till mig själv och tränat 3 gånger i veckan, och det känns bra.

Nu vill Sheila vara med och blogga, så nu får jag sluta.....

Ps. Till er som saknade svar på kommentarerna, nu har jag lärt mig hur man gör, så i fortsättningen ska jag svara :-) Ds.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0