En Citronfjäril, hjälp!!!

Den som vill ha en förklaring på rubriken kan läsa inlägget "Dax att blogga". Jag såg iallafall Citronfjäril nummer 2 i dag, och tycker att det fortfarande är lite för kallt för att bada. Såg en jättefin Sorgmantel också, men den ville inte sitta still så jag fick inget kort av den. Sorgmanteln är en av mina favoritfjärilar. Men fåren och lammen ställde gladeligen upp sig när jag tog fram kameran. En kom till och med fram och nosade på både mig och kameran. Hundarna satt en bit bakom och väntade på att matte skulle bli klar.
 
I går när vi tog en kvällspromenad ner till fåren kom ett av dem fram och pussade Sheila, och det gick faktiskt jättebra. Hon satt helt still, i skräckblandad förtjusning, och undrade säkert vad som var på gång. Sen fick hon en liten puss, och så gick fåret och Sheila tittade efter henne. Kul! :-) Cassie är van vid fårpussar, men för Sheila var det första gången.






Sheila och Cassie gillar att bli fotograferade ;-), det tycker matte är bra!



Måste också visa att Murklorna är på gång, för de som äter sådana, jag gör det inte. Men kantareller längtar vi efter..... fast i frysen finns förstås en hel del kvar från förra säsongen, vi får nöja oss med dem till de färska kommer. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0