Underbara Gotland

Gotland är så underbart. Jätteskönt nu när det inte är så mycket turister där. Vi har ätit fantastiskt god mat, vi har varit på utflykter och njutit av den härliga naturen, just nu är det blommor överallt. Bellis växer vilt men de som är på bilden här nere växer i Tommys gräsmatta. Där fanns också mandelblom och fullt av rosa orkideér, gullvivor och en hel del andra blommor som man gärna vilade ögonen på. När jag kom hem till min egen gräsmatta fann jag bara maskrosor ........ men de är vackra de också.



Tror jag ska försöka sätta Bellis i min gräsmatta, undrar om det fungerar ....





Här är vi nere på södra Gotland, vid Hoburgsgubben. Vi har just ätit  en underbar lunch ute i solen, bestående av friterad rödspätta med potatis och remoladsås. Jättegott!



På stackars Hoburgsgubben hade någon målat dit gula ögon o en gul näsa....



Den här låten brukar jag nynna på när jag är vid havet ....

"Jag vill ha ett hus vid havet, där jag kan se på alla båtarna, som
lägger till
Jag vill ha ett hus vid havet, där jag kan höra alla
måsarna, och göra som jag vill
Och varje morgon, innan solen värmt mitt tak. Ska jag ligga där och
lyssna, efter vågorna
Jag vill ha ett hus vid havet, där jag kan höra alla måsarna, och
göra som jag vill"

Av Lasse Lindbom & Marie Fredriksson

Kommentarer
Postat av: Linda

det är jätte fint på gotland, jag vill åka dit igen.

kram Linda

2010-05-29 @ 22:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0