Stackars, stackars, stackars lilla mus

I dag har jag gjort min första müsli och den vart riktigt god :-) Till och med Christer tyckte om den. Blev inspirerad när vi var i Stavsnäs, Ewa hade gjort en jättegod müsli som vi fick till frukost.



Medan müslin kallnade tog vi en promenad med Sheila, Cassie sov hos Niclas o Elin i natt, så hon var kvar hos dem.
På hemvägen fick vi se att det satt det en liten mus på vägen. Den rörde sig inte ur fläcken fast vi närmade oss mer och mer. Den bara satt där, tror inte att den var sjuk, men det kan man ju inte veta. Vi ville iallafall hjälpa musen att komma av den farliga vägen och in i skogen igen.



Vi nådde ända fram till musen utan att den försökte smita. Och glad var jag för det, eftersom jag då fick tillfälle att fota den lilla musen helt nära :)



Sheila tittade på, men började bli mer och mer intresserad och nosade lite i luften i rikting mot musen, så som hon brukar göra med insekter, när hon hälsar på fåren osv. Sen kom hon närmre och närmre.....
 


....och till slut var de nos mot nos, en liten puss tänkte vi, va gulligt!

Allt var så lugnt och fint och vi tänkte att nu drar hon väl sig tillbaka igen men tji fick vi, hon är ju trots allt ett rovdjur.

På en hundradels sekund hade hon helt plötsligt musen i munnen. Ví skrek, NEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!
Och Sheila var jätteduktig och spottade snabbt ut den lilla igen, men det var redan för sent, den lilla stackaren var död, snyft, ceased to be, gone to meet its maker, pushing up the daisys ...........  this little mouse is no more. Snyft, och vi som bara hade tänkt att hjälpa den av vägen, för att den inte skulle bli överkörd av bilarna.

Ja vad kan jag säga, jag som knappt dödar myggor, jättesorgligt var det, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig :(



För en stund sen åt vi lax med grön sparris och räkor, jättegott, och just nu slappar jag i soffan medan jag bloggar. Cassie är hemma igen och hon slappar också, här hos mig i soffan. Christer slappar i andra soffan och Sheila ligger på golvet och slappar hon med. Summa sumarum, hela familjen söndags-slappar tillsammans :)


Kommentarer
Postat av: pappa

Müslireceptet kanske du kan dela med dig!? Kram

2010-06-14 @ 09:48:52
Postat av: Monica Kardeskog

Mmmm Susann, jag bara älskar din blogg, den är alldeles underbar !! Jag blir på så gott humör när jag ser dina fina bilder och läser det du skrivit // Kramar Monica

2010-06-14 @ 13:16:26
Postat av: Susann

Receptet på den goda müslin kommer från Anna Bergenströms kokbok "Nya Annas Mat". Den heter Lagom lyxig müsli :-)

2010-06-14 @ 21:11:40
Postat av: Susann

Tack snälla Monica för en värmande kommentar:)

Kram Susann

2010-06-14 @ 21:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0