Parnassen

I går var jag på vårutflykt med jobbet på Parnassen. Det var ljuvligt där ute, men vinden var lite kall ibland.
Först åt vi lunch mitt i naturen, sen tittade vi på växter och fåglar. De flesta blommor hade dock blommat ut men nya var på väg, så om någon vecka borde man åka tillbaka och titta. Det var en lilja som stod i knopp nu, kommer inte ihåg vad den heter, som såg jättesöt ut i floran som vi tittade i. Den vill jag se på riktigt.
Annars såg vi Häger, Enkelbeckasin, Gäss, Svanar, Änder, Kärrhök, Fiskgjuse och mycket mer. Vi hörde Rördromen också, den låter som när man blåser i en tom flaska, lustigt hi, hi, men den är lite blyg så den höll till långt in i den täta vassen och ville inte visa sig.


 





Här kan man ana lite fåglar i bakgrunden, en häger står i samlingen. Skulle behövas ett ordentligt objektiv här!!!





Veronica, fick jag lära mig, heter en av mina favoritblommor.



Här lyfter Hägern!



Den här Trollsländan hade fastnat i ett spindelnät, den hjälpte jag loss som tack för hjälpen för att jag fick fotografera den.



Överallt trampade vi på de här klibbiga små rackarna, mördarsniglarna, usch!!!!

Vårutflykten avslutades på eftermiddagen med fika och en smaskig blå marsipantårta.

Från det ena till det andra: I kväll är det dax för vårruset, så nu är det bara att ladda och önska sig själv lycka till.... :)





Ps Hittade några bilder av Rördromen på nätet, så ser den ut. Ds


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Gud vilka fina bilder! vart ligger parnassen

någonstans?

2010-06-03 @ 12:07:46
Postat av: Susann

Parnassen ligger lite längre bort än Hjälstaviken. Man kör förbi Jaktslottet på höger sida, sen går det en liten väg in till höger.

Man kan åka in vid Hjälstaviken också. Några bilder är från den sidan. Sen promenerar man över spången till Parnassen :)

2010-06-03 @ 21:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0