Glad blåsdag!

Nalle Puh och den stormiga dagen.
En dag när det stormade, bestämde sig Puh för att gå till sin tänkeplats. Medan Puh satt och försökte tänka, dök hans vän Mulle Mullvad upp. "Du, Puh - om jag var du skulle jag tänka på att rusa iväg härifrån. Det är ju blåsdag idag!" "Är det?" sa Puh. "Åh, då tror jag att jag ska önska alla en glad blåsdag!

Ja, i dag har det blåst och blåst hela dagen, det har nästan kännts som höst, så jag säger som Nalle Phu;
Glad blåsdag på er allihop!

Men en tur med hundarna blev det i allafall i blåsvädret och sen rensade jag lite Maskrosor, och när jag slet upp en stor Maskrosfamilj  hoppade den här lilla krabaten fram.



Ja, om han är en prins eller inte, det har jag ingen aning om, för någon puss, det fick han inte, men lite söt är han ändå.

Sen tog jag ett kort på något som snart blir rött och gott, men som just nu inte ser så speciellt attraktiv ut tycker jag, den är liksom lite hårig i närbild. Men till midsommar ska den väl vara röd och mogen hoppas jag.



Mums mums :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0