Dagen före nyårsafton

I dag har jag varit ute och åkt skidor med Cassie och Sheila. Men det blev med en hund åt gången, och det gick faktiskt riktigt bra. Efteråt tog jag en sväng själv över åkern. Det är faktiskt jättehärligt att åka skidor :) och det går bättre och bättre dag för dag.

Måste berätta att jag har varit med om lamning också. På annandagen fick jag vara med när 3 små lamm föddes. En av tackorna fick 2 lamm, hon behövde lite hjälp med att få ut dem. Men allt gick jättebra :) och det var riktigt spännande!
Lammen här nedan är lite större, ville inte störa de nyfödda och deras mammor.



Den här är väl jättesöt !!



Här var några sötnosar som behövde lite extra mat, de blev lite suddiga, men de får vara med på bloggen ändå :)



Och här behövdes det lite extra värme också .... undrar vad de tänker, de ser lite frågande ut när de tittar på mig och min kamera :)



De här tjusiga Islandshästarna hälsade vi också på :)




Kommentarer
Postat av: ELLE

Gud så sött! :) Hästarna var väldigt fina :)

2010-12-30 @ 23:14:22
URL: http://elagman.blogg.se/
Postat av: Susann

Mmmmmmm :)

2010-12-31 @ 10:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0