Ekorr´n satt i granen ...

... fast i dag får vi sjunga, ekorrarna satt i tallen .... För i dag har vi haft besök av våra ekorrar, Piff och Puff igen. De har varit här ganska ofta senast tiden för att äta tallkottefrön. Sheila brukar sitta helt still utanför dörren i säkert en halvtimme i sträck och bara titta på dem, ibland sitter hon inne också och tittar ut på dem genom fönstret på altandörren :)

I dag lyckades både Christer och jag fotografera dem. Vi tog massor av kort och de var jätteduktiga. De  satt helt still så fort de såg att vi närmade oss, de verkade inte rädda alls, och vi kunde gå riktigt nära och fota dem.

Sen när vi gick in och värmde oss, för det var ju ganska så kallt ute i dag, tror vi har haft -18,4 grader som mest, så for de runt och plockade mer tallkottar som de snaskade i sig. Sen när vi kom ut igen så satt de så fint och lät sig bli fotograferade igen.

Här får ni se sötnosarna, de jättefina 4 första bilderna är tagna av Christer, det var han som upptäckte att det gick att närma sig ekorrarna utan att de vart rädda :)

Ekorrarna har från och med i dag fått namnen Piff och Puff :)



Här ser ni Puff som är den större av de två...



... han håller ihop framtassarna så fint ...



... och här ovan ser ni lilla Piff.



Bra utsikt här uppe och solen värmer gott ...



Den här bilden roterade jag, så det ser ut som Puff sitter rakt upp :)



Bäst att le lite när man blir fotograferad :)



Jag är mer allvarlig av mig .... de kan ju vara farliga.



Ja kanske det ... men jag skulle nog akta mig mer för hundarna, för att inte tala om katterna som bor hos grannarna .... men här uppe är vi ganska säkra, så passa på och ät nu för snart är det kväller.


Kommentarer
Postat av: Monica Kardeskog

Piff & Puff, vilka sötnosar!

2010-12-02 @ 09:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0