Morgonpromenadens skörd :)





"Den som söker skola finna" heter det ju. Och i dag var det ganska lätt att finna de här godingarna.

Det finns en hel del Karl Johan svampar i skogen nu, men de flesta är tyvärr fulla med mask, i dag blev det dock några delar på svampen som gick att använda :)

Kantarellerna kan man, som tur är, alltid lita på, där finns inte någon mask inte, se så gula och fina de är.

I dag är det strålande sol ute och jag har bestämt att jag ska olja in stolparna som jag mögeltvättade härom dagen.

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: pappa

Dagens pris för svenska kantareller på Farsta Torg är 170:-/kg:) Karl Johan saknades :(

2010-08-14 @ 16:46:55
Postat av: Susann

Oj va dyrt:o då får vi vara glada att vi kan gå ut och plocka skogens guld gratis här i vår skog :)

och "koder" har du börjat använda ser jag, hi hi :)

2010-08-15 @ 12:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0