Just nu 10-08-22 kl. 13.10 ...

... sitter jag här och rensar kantareller, ska pröva ett nytt recept som jag hittade på nätet, "Maya´s Bacon & Kantarell Paj." Det låter gott tycker jag :)

Innan just nu, var jag på Vandrarleden med Arja. Vi tog en långpromenad i det vackra vädret med Cassie och Sheila. Jätteskönt !!!!! Hundarna badade till och med :)



Ett antal timmar senare....

Här ser ni resultatet, det blev en rikigt god paj, men jag tror att jag gör min egen pajbotten, nästa gång, den som jag brukar göra, och så häller jag fyllningen i den istället :)



Medan jag har jobbat med kantarellerna, Elin har bjudit på fika, vi har gjort middag osv ....... så har Niclas med lite hjälp av sin pappa jobbat med garagetaket. Och så här fint blev det.







Niclas har gjort ett fantastiskt jobb, hela ena sidan klar :) Så himla bra :) Thank you!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Blev det gott? Vi var också ute idag och letade svamp, hittade ca 3 dl rensat. Så nu blir det svampmacka ikväll.

2010-08-22 @ 18:07:33
Postat av: Susann

Gott gott med kantarellmacka!

Min paj blev bra, speciellt fyllningen. Tar väl med mig en bit i matlådan i morgon. Vi ses då.

Kram

2010-08-22 @ 20:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0