Drömparken i Enköping

Här får ni se vad jag såg när jag var i Drömparken i Enköping för ca 2 veckor sen. Skulle in och besiktiga om bilen och passade då på att gå en runda i den vackra parken.






Annorlunda och vackra blommor, kan någon namnet på de här?









Undra om det här är en Stjärnflocka?



Är det här en Bolltistel tro?



De flesta blommor vet jag inte vad de heter, men de här heter Solhatt. De lärde jag mig när jag tittade lite på
TV4'as morgonprogram i ....hmm ........söndags tror jag det var. De är så vackra, och det tyckte en massa humlor och fjärilar också.



Mera Solhattar tillsammans med en massa andra blommor






En Citonfjäril ....



Någon sorts Lilja kanske ...



... och en Påfågelfjäril suger näktar ur en Solhatt






Den här fjärilen vet jag inte vad den heter.



Visst är det vackert med blommor :)  So lovely ♥ ♥ ♥

Ps. Är det någon som kan namnen på blommorna är ni välkomna att berätta det genom att skicka en kommentar till mig ;) Ds.

Kommentarer
Postat av: nicke

Jättefina bilder Mamsen:)!! <3

2010-08-25 @ 18:02:08
Postat av: Mamma

Tack snälla Niclas :)

Kram

2010-08-25 @ 21:18:23
Postat av: Monica Kardeskog

Otroligt vackra bilder, som vanligt ;-) börjar bli lite bortskämd och småkritisk, ingen kan mäta sig med din blogg vännen!!

Vilken fantastisk park det verkar vara, kanske kan ta en tur tillsammans dit någongång?

kramar Monica

2010-08-26 @ 15:56:28
Postat av: Susann

Tack snälla Monica för allt beröm. Jag suger åt min som en svamp:) Ja visst kan vi åka dit någon gång. Det finns en slinga där också som man kan gå, den heter "Hälsans stig", och är 6 km lång, den skulle jag vilja prova. Vi kanske kan ta varsin hund och gå en sväng någon solig dag.

Kram Susann

2010-08-27 @ 15:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0