Bröllop 2010-07-31



Nu ska jag äntligen skriva lite grand, det var länge sen:)

Har haft min härliga svärmor på besök och tillsammans så har Christer o jag, Ingegerd, Patric o Linda samt Mika och alla hundarna varit på bröllop i Borlänge.

Peter o Ia hade ordnat med ett riktigt fint och somrigt bröllop. Vädret vart toppen, det var mysig och annorlunda musik i kyrkan med trummor, och den låt de gick ut till gillar jag, den heter Adiemus av Karl Jenkins. Den är riktigt pampig. 

Efteråt fick vi en underbart god middag, bestående av marinerad kyckling och tomat- och persikosalsa, en vattenmelon och fetaostsallad, och till efterrätt, bröllopstårta:)
Senare på kvällen blev det live musik med en grupp som heter Seven. De var riktigt bra faktiskt. Dansade som aldrig förr, det är ju tyvärr inte så ofta man dansar nu för tiden ;) men det var riktigt kul.

När festen var slut for vi till den övernattningslägenhet som Peter hade ordnat åt oss, där väntade 3 glada hundar som vi tog på en liten kisspromenad innan vi somnade sött allihop.

På hemväg dagen efter brölloppet stannade vi till hos det något trötta brudparet som yrvaktet ordnade med brunch till oss. Och som vi önskade fick vi mat som vart över från bröllopsmiddagen, den var ju bara såååå gooood. Tack för den :)
Efter lite prat om den lyckade gårdagen och med goa och mätta magar fortsatte vi sen hemåt.

Här nedan ser ni Ia's fina brudbukett.



...och här har hon gjort ett fint blomsterarrangemang med ett hjärta i, sååå vackert



Vet inte om det vackra brudparet vill vara med på bild på min blogg, så dem får ni inte se, men Tuna kyrka högst upp är väl pampig, eller hur?!!

Några dagar senare .....

Nu har jag fått ok från brudparet, så här kommer de :)



Här är de på väg in i kyrkan ....



.... och här står de inför prästen....



Nu är allt klart.....



.... och här kommer bröllopskyssen.


Nu när jag sitter och skriver det här är det tisdag och svärmor Ingegerd har just åkt. Tyvärrr blev det inget dopp i böljan den blå och ingen båtåkning heller, då vädret inte har varit det bästa, men det får vi ta igen en annan gång. Vi har iallafall varit på bröllop, gått många sköna hundpromenader, ätit gott och skrattat mycket tillsammans.

Kram på dig Ingegerd, och voff på dig Mackie.



Här på bryggan är kompisarna Cassie, Mackie och Sheila :)



Ibland är det inte lätt att få plats i sin egen soffa, hi hi....... får en komma upp så vill alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0