Vårtecken

Nu måste jag bara skriva ner alla vårtecken som jag sett sen jag kom hem från Thailand. Känns skönt att komma från sommar-Thailand till våren här hemma och sen veta att det kommer sommar igen.

Jag har ialla fall sett Tussilago, Blåsippor, Krokus, Påskliljor som börjar komma upp i rabatten. Jag har hört och sett tranor här nere på åkern. De var jättefina, har aldrig sett dem här förut. Kul.

Sen har jag sett flugor, en humla, nässelfjäril och vinröda hasselblommor, eller är de lite åt det rosa hållet kanske, får kolla igen, de är iallafall små och jättesöta. Det var Lena från Västervik som visade mig hasselblomman för längen sedan. Innan  hade jag inte sett den, eller ens tänkt på att den fanns, för att den är ju så otroligt liten och syns bara om man går riktigt nära. Innan vi åkte till Thailand hörde jag Kattugglan också.



Var nyss inne på Elins blogg, hon har gjort den så fin, jätteroligt att läsa, och så vart jag sugen på deras paj.  Och nu har Linda också en blogg, jättekul att följa med i händelserna där också, de har målat om i vardagsrummet såg jag på en bild. Måste ta mig ner och titta hur det ser ut i verkligheten :-)

Just det jag har ju tagit en fästing på Sheila, det är ju också ett vårtecken, kanske inte ett speciellt roligt tecken
:( men det får man ta, de kommer liksom med på köpet :)

Vårhälsningar från mig o Christer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0