Onsdag = ledig

I dag är det onsdag och jag är ledig, jätteskönt.
När jag var ute på min vanliga runda med hundarna så såg jag att Tibasten blommade för fullt. Jag hittade också ett gäng vitsippor med fina vita knoppar som nog hade slagit ut i dag, om bara solen hade värmt dem lite grand. Men solen verkar gömma sig bakom molnen i dag.

Undrar hur vulkanen Ejafjallajökul (stavar jag rätt tro) mår i dag, och Katla. Det är spännande med vulkaner, men det är tur att vi inte har några här i Sverige. Det närmaste en vulkan jag har varit är på Lanzarote, vi åkte med buss runt i det karga stenlandskapet och såg faktiskt flera stycken. Det var vackert men öde på något sätt.







En ensam blomma försöker överleva bland lavastenarna.

Ok, det vart inga hotellbilder den här gången,  men de kommer .....
Nu ska jag lägga mig i soffan och bara lata mig, och kanske titta på en film.

Kommentarer
Postat av: Nicke

här bloggas det för fullt ser jag:D duktig!:D tjao!

2010-04-21 @ 17:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0