Oj vad helgen går fort

Nu har vi just grillat tillsammans med Niclas o Elin, för första gången i år. Tog kött ifrån frysen och det hade nog legat lite länge tror jag, men det slank ner ändå. Sen åt vi Linns kladdkaka till efterrätt. Mums, mums.

På förmiddagen hjälpte jag Arja att hämta möbler hon köpt av en kompis i Kungsängen. Jag körde med släpkärra för första gången, ett sånt där släp som har tak. Vi hjälptes åt att få på alla grejor, draget och elen till blinkers, bromsar osv på plats, och det gick faktiskt utan svårigheter. Sen körde vi iväg. Ibland glömde jag nästan bort att vi hade ett släp därbak, för det var ungefär som vanligt att köra bilen. Och när jag tittade i backspegeln så kom en blixtsnabb tanke ibland: Varför ligger den där bilen så himla nära min bil? Men så kom jag ihåg, just det, det är ju släpkärran.....hi hi.
I allafall gick allt jättebra och vi behövde inte backa, det var det vi hade oroat oss för, förrän släpet skulle parkeras på macken igen. Och då fick vi oss ett par härliga skratt när jag körde åt ena hållet och släpkärran åt andra. Man är ju tvungen att tänka lite baklänges.... till slut kom vagnen i ett bra läge, men då upptäckte vi att flera bilar stod o väntade på att komma fram så vi slutade att trixa och avslutade med att själva skjuta släpet på plats, och det blev så bra så. Kul att klara av nya saker!!!

I dag räknade vi ut vad hotellen har kostat på vår resa och vi har både
bott snålt och flott. Den här bungalown på Koh Lipe var väl den som var
minst flott. Här skämtade man om: Att om man hade en spik på väggen
som man kunde hänga upp tex en blöt handduk på så var det låg standard,
men hade man 3 spikar då var det hög standard, och vi hade tom ett spegelbord
så vi hade det toppmodernt. Se nedan.




Här är badrummet :-)



På Boulone bodde vi så här fint precis vid vattnet och med en liten veranda utanför,
ett toppenställe.




Så här såg vår lilla strand- stuga ut.


Och här är lite av utsikten utöver den långa stranden.



Kostnaden för boende 3 veckor blev 3 200 kronor, ganska ok tycker vi.
I morgon kanske jag visar vårt fina rum som vi bodde på när Christer fyllde 50 år.

Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0