Mera vår!!!

I dag och i går har solen skinit som bara den. Jättehärligt. I går tog jag på löpardojorna för första gången i år och sen sprang Cassie och jag en runda. Kändes bra, för vi tog inte i så hårt. I dag har Sheila ochså varit med, men i dag gick vi i rask takt istället. Dags att börja träna nu inför vårrus och tjejmil :)

Vi gick ner till Lastberget, och där på en sten i vattnet såg jag årets första sädesärla. Kanske hade den just landat efter en lång flygtur från Afrika. Hur som helst så fick Sheila syn på den och hon for ut i vattnet, fågeln flög och hunden efter. Men hon blev stoppad när hon for rakt in i ett isflak. Då vände hon och kom upp igen. Hi hi.
Första doppet, det var nog ganska kallt men hon brydde sig inte, bara ruskade lite på sig. Sen var det full fart igen, fast på land. Cassie var bara i med framtassarna och smakade lite på vattnet.







Här sitter den lilla sädesärlan på stenen, men han syns knappt.

Ps Vårlök och min julros blommar för fullt och i dag åt jag både en sen frukost och lunch ute i solen på verandan. Ds


Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, trots att det är iskvar i vattnet ser det ju skönt ut! :)

2010-04-14 @ 20:34:42
URL: http://elagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0