Dagsfärska bilder

I dag har jag varit ute och tagit lite vårbilder som ni snart ska få se.

Annars har det varit en skön o vilsam dag, har gjort vad jag vill, förutom att jag var till tandläkaren förstås, men det var inga stora problem, så det gick bra.

I går var Arja och jag ute och joggade 6,7 km i Vibyspåret med doggarna.  I söndags sprang vi 9 km och veckan innan, när jag startade min träning blev det 5 km. Så jag tror att jag har kommit igång nu med träningen. Det känns bra:-) Arja är en bra tränare :-)

I dag har jag dock bara promenerat lite lugnt med hundarna. På mogonpromenaden träffade vi Tommy en fd. jobbarkompis, han kan mycket om fåglar, och när vi kom stod han och tittade på ett par Spillkråkor som byggt bo ( hackat hål i stammen) i en asp, tror jag det var.
Vi såg hur mamma o pappa Spillkråka bytte av varann för att ruva på äggen. Jättekul. Ska hålla koll på boet lite har jag tänkt och se om det kläcks några ungar där. Förra året bodde de en våning nedan för sitt nuvarande bo och då hade de ungar berättade Tommy. Jag hoppas att ruvningen går bra så de får ungar i år med, nu när jag vet var boet är.

Hopp o hej leverpastej!



Tack Peter o Ia, nu är hundarna så stiliga.





     

                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0